Aki tudja, ismeri...

Mondd, Te süket vagy? A pisztácia kifogyott, csokoláde nem is volt!

2012. július 15.

Bambusznád, majomkenyérfa


" Olyan erős lennél, hogy még egy kókuszdiót is szét tudnál húzni " - bátorított kislányom az imént.
Kicsit elfogult a drágaságom, noha pontosan tudja, hogyan kell "kicsomagolni" a kőkemény csemegét, hiszen sokszor asszisztált már nekem.
 


Az íze NEM olyan, mint a Bounty csokié
Tavaly kezdődött a kapcsolatunk, miután olvastam róla és vettem egyet. Mondhatni interneten fogant, Tescós szerelem volt a miénk.
Bár volt egy Spáros kisiklásom ( rohadt árut kaptam - a szerk. ), de azóta újra " márka hű " vagyok.
Kalapács, zacskó, pohár.
Amennyiben kókuszdióra vadásznék, ezeket vinném magammal egy lakatlan szigetre, jelen esetben az erkélyre.

Miután kilyukasztottuk a "száját", azaz a három "pöttye" közül a legnagyobbat ( ezt a legkönnyebb), kicsorgatjuk a belsejéből a vizet. Max. egy deci feles jön belőle, ha jót választottunk a boltban. Apropó, vásárlás. Rázogassuk meg! Ha túl sok folyadékot "hallunk" belül, akkor még éretlen. Ha üres, akkor gyanús, lásd én a spárban.

Tehát, miután a víz kicsurgott, tegyük a kókuszt egy zacskóba, hogy a - lesújtó kalapács hatására szétrepülő -  szilánkok ne károsítsanak semmit és senkit. Én a szeme közé szoktam csapni, vagy egyszerűen szájba verem.
Óriási sikerélmény, bár ritkább, amikor "csont nélkül ", 4-5 összefüggő részben leválik a húsról a héja.
Az ízéből ugyan hiányzik a csokoládé, de nagyon laktató. Egy gyors reggelinek és/vagy csipsz-csoki helyetti nassolásnakis kiváló.
Fogaknak rágó helyett is nagyszerű, csak ne tartana olyan sokáig , amíg megrágod.

Mivel marha unalmas megenni, a kókuszdió nagy túlélő.
 Ha meg nem sikerült felbontani, verjél be vele egy szöget a falba!